Hoe werken telefonie openingstijden?

Wat kan ik hier?

Met deze module kan je bepalen hoe en op welk tijdstip je bereikbaar wilt zijn en kan je de routering van een nummer aanpassen op basis van openingstijden. Ben je open van 08.00 uur tot 17.00 uur en wil je buiten kantooruren een voicemail afspelen zonder hieraan te denken? Of is er ‘s weekends een andere storingsmonteur dan op een werkdag? Met openingstijden stel je de bereikbaarheid snel en simpel in. Je stelt je openingstijden in via ons overzichtelijke beheersysteem.

Screenshot

Openingstijden(1en2)-600.jpg

Velden

Openingsuren en openingsdagen

Vul de openingsuren in. De ingegeven uren gelden voor de aangevinkte dagen van de week – als een dag niet is aangevinkt dan gelden de ingegeven uren niet voor die dag.

Met het plusje kun je een openingstijdsgroep nog specifieker inrichten. Zo kun je bijvoorbeeld eerst instellen dat je open bent van 9.00 – 12.00 uur en van 13.00 – 17.00 uur in.

Openingsdagen-600.jpg

Periode

Er kan ook een periode ingevuld worden, bijvoorbeeld feestdagen of een vakantie. In onderstaande staan de kerstdagen en tweede Pinksterdag aangegeven als gesloten openingstijden. Let er wel op dat sommige feestdagen per jaar verschillen, zoals Pasen en Pinksteren.

PeriodeVakantiedagen-600.jpg

Tip: Feestdagen en openingstijden

De openingstijdsgroepen werken op basis van voorwaarden. Wanneer aan de tijdsgroep Feestdagen wordt voldaan (stap 1) dan krijgt de gebruiker de melding Feestdag te horen (stap 1.1) en gaat daarna naar de voicemail. Als niet aan de tijdsgroep wordt voldaan (stap 1.2) dan controleert het systeem de voorwaarden van de tijdsgroep Openingstijden (stap 1.3). Wanneer aan deze voorwaarden voldaan is dan krijgt de beller de melding Welkom te horen en vervolgens schakelt het systeem de beller door naar de belgroep. Voldoet de tijdsgroep niet aan de voorwaarden dan zal de beller de melding Gesloten te horen krijgen.

Met deze werkwijze kan op feestdagen het belplan simpel worden aangepast. Onder de module openingstijden hoef je alleen de juiste datum en tijd in te stellen. Eventueel een andere audio melding in het belplan zorgt ervoor dat per feestdag andere audio kan worden afgespeeld. Gebruik je één melding hoef je alleen de datum en tijd aan te passen in de module openingstijden. Deze werkwijze kun je oneindig doorvoeren om bijvoorbeeld op elk uur van de dag automatisch een andere storingsdienst medewerker bereikbaar te maken.

Openingstijden.png

Vrijblijvend aanvragen.

Bereken je toekomstige maandelijkse kosten en vraag een gratis proefaccount aan. Je betaald alleen als je echt via ons gaat bellen. Vragen tijdens het bestellen bel ons op 020 89 500 45.

Bereken maandelijkse kosten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *